A jóllét elérésének módszerei a pedagógusi pályán - pedagógus konferencia

A “jólléti” társadalomban, ahol egyébként folyamatosan nő a mentális betegséggel élők száma, ahol a kiégés szinte már népbetegség, ahol újra csökkeni kezd a születéskor várható élettartam, azért is nehéz valóban jól lenni, mert valami olyan lett normális, ami nem természetes.

Az MCC békéscsabai képzési központjának tavaszi Pedagógus Konferenciájának plenáris előadása, valamint az azt követő workshopjai a jóllét elérésében segíti a pedagógusokat.

Program:

14.00 Regisztráció, fogadás

14.15 Köszöntő

  • Mittag Mónika Képviselet-vezető
  • Végvári Edina Fiatal Tehetség Program régiókoordinátor
  • Flender Fanni Középiskolás Program régiókoordinátor

14.30 Plenáris előadás: Normális vagy természetes?

Egy állandó belégzésben lévő társadalom dilemmái

Előadó: Dr. Márky Ádám

MCC Vezetőképző Akadémia szupervizora, Longevity Project orvosigazgatója

A “jólléti” társadalomban, ahol egyébként folyamatosan nő a mentális betegséggel élők száma, ahol a kiégés szinte már népbetegség, ahol újra csökkeni kezd a születéskor várható élettartam, azért is nehéz valóban jól lenni, mert valami olyan lett normális, ami nem természetes.

Az előadás első részében arra keressük a választ, hogy miért van olyan nagy hatással ránk a norma, hogyan veszítjük el a belső szabadságunkat, ha állandóan az idő szorításában élünk és hogy miért teszi nehézzé az érzéseinkhez, gondolatainkhoz fűződő viszonyunk a logikus gondolkodás. A második részben pedig megnézzük, hogy mik azok a tényezők, amiket mi magunk tudunk kontrollálni az életünkben, hogy valóban jól érezhessük magunkat.

15.30 Választható workshopok:

Megújulás és motiváció a 21. század iskolájában

Dr. Csepregi Gábor, az MCC Vezetőképző Akadémia oktatója, a filozófiai antropológia professzora; korábban az Université de Saint-Boniface valamint a Dominican University College vezetője

A mai pedagógus új elvárásokkal, feladatokkal és kihívásokkal szembesül nap mint nap munkája során. Társadalmi környezete és az azokhoz kacsolódó magatartás formák is folytonosan változnak. Oktatói munkáját és készségeit évre-évre más szempontok szerint értékelhetik.

Ezért érdemes néha megállni a mindennapi életben és alapvető kérdéseket feltenni. Mi a pedagógus hivatásának fontosabb elemei? Hogyan tudja megőrizni hivatás tudatát még akkor is, ha a kihívások és nehézségeket fásultságot, fáradtságot okoznak? Mi ad erőt a szakmai megújuláshoz? Milyen eszközökkel tudja motiválni önmagát és az oktatásban a diákjait? Mitől lesz értékes munkája és az élete?

Az elfolyó idő nyomában, a hatékony időgazdálkodás technikái

Dr. Zsidi Zsófia pszichológus, az MCC Középiskolás Program vezető oktatója

Valószínűleg mind kívántuk már egy-egy sűrű időszak közepén, bár lenne egy időnyerőnk, mint Hermione Grangernek! Ha mágikus időnyerőt nem is ígérhetünk, de hatékony segítséget igen, abban hogyan kerülhetjük el a halogatás csapdáját, hogyan térképezhetjük fel az időrabló tevékenységeinket, hogyan priorizálhatjuk a feladatainkat és hogyan teremthetünk nagyobb egyensúlyt a ránk zúduló elvárások, a munkahelyi, családi és szociális életünk, illetve az önmagunkra szánt idő között. Az interaktív előadás során az idő- és feladatmenedzsment kerül a fókuszba.

A Corvin Kamra bemutatása –online módszertani feladatbank történelem tanároknak

Dr. Kovács Örs, az MCC Középiskolás Programjának vezető oktatója, a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium történelem-francia szakos pedagógusa

Valamennyi történelem tanárnak gondot okoz a magas kötelező óraszám mellett interaktívvá tenni az óráit. Ezen szeretnénk segíteni egy interneten szabadon hozzáférhető módszertani feladatbank segítségével, amelyben kerettantervi kötelezettségekhez készítünk tanórán felhasználható feladatokat, tankönyvektől függetlenül. Ennek a projektnek a feladataiból kapnak ízelítőt a résztvevők.

 Reményeink szerint mindez nemcsak az érettségihez jelent majd könnyebb utat, hanem a tantárgy megszerettetésében, a felelős gondolkodás kialakításában is szerepet játszik majd.

16.30 Állófogadás